27.8.2008

Alikiitoa Kouvolassa ja henkäilyn estoa

Pete oli koutsaamassa Maria ja Rimmaa sekä Marjoa ja Viiaa Kouvolassa. Meg oli myös mukana treenaamassa, kun itse olin jumissa töissä. Hienosti olivat treenit pelittäneet sekä Rimmalla että Viialla, kun olivat alkuun päässeet. Pete sanoi, että oli taas kiva kouluttaa, kun oli niin aktiivisia ja motivoituneita koulutettavia!:) Olen kahtena aamuna tehnyt kaukoja sisällä ennen töihinlähtöä. Sain kovasti palautetta viikonloppuna henkäisystä. Aina ennen käskyn antamista siis henkäisen kuuluvasti ja koira saattaa lähteä jo siitä. Ja kisoissahan se katsotaan ennakoinniksi. Se on tyhmä tapa (siis hengittäminen:) ja siitä pitää päästä eroon. Siispä olen nyt harjoitellut kaukokäskyissä ja kauhukseni huomasin, että koira on täysin ehdollistunut hönkäilyyni eikä tee mitään ilman sitä! Se tuijottaa minua ihmeissään, kun kuuluu käsky ilman henkäisyä. No, itseäni saan syyttää siitä, että joudun tekemään nyt paljon töitä:( Onhan minulle siitä puhuttu jo ennenkin. No, ainakin on treenimotivaatiota sekä koiralla että minulla, joten eiköhän se tästä. Tänään illalla on tarkoitus tehdä liikkeitä kokonaisuuksina ja katsoa, miten menee.

Ei kommentteja: